UARU
UARU

Молдова призупинила мовлення проросійських телеканалів

- Реклама -
З 19 грудня Молдова призупинила трансляцію шести телевізійних каналів, проти яких висунуто звинувачення у поширенні дезінформації. 

В Молдові призупинено дію ліцензій на мовлення шести телеканалів, проти яких було висунуто звинувачення у поширенні дезінформації, неправдивому висвітленні російсько-української війни та «спробах маніпулювання громадською думкою». Про це повідомила влада країни.

Про своє рішення відкликати ліцензії каналів «Первый канал в Молдове», «РТР Молдова», «Accent TV», «НТВ Молдова», «TV6» і «Orhei TV» оголосила ввечері в п’ятницю Комісія з надзвичайних ситуацій, яка була створена в Молдові після вторгнення Росії в Україну.

У комісії повідомили, що рішення про призупинення дії ліцензій було ухвалено після того, як Рада аудіовізуальних засобів Молдови виявила «відсутність правильної інформації у висвітленні національних подій, а також війни в Україні». У комісії також відзначили, що призупинення ліцензій має на меті «запобігти поширенню дезінформації… або спробам маніпулювання громадською думкою».

Чотири з шести телеканалів, яким було призупинено дію ліцензій, – «Первый канал в Молдове», «РТР Молдова», «НТВ Молдова» і «TV6» – регулярно здійснюють ретрансляцію телепрограм російських телеканалів, які у п’ятницю були заборонені Європейською Радою в рамках нової хвилі санкцій проти Росії.

Як наголосили в Раді ЄС, заборонені російські мовники перебувають під «прямим чи опосередкованим контролем керівництва Російської Федерації та використовувалися (ним) для безперервних і узгоджених кампаній, спрямованих на поширення дезінформації та пропаганди війни».

Керівництво «TV6» назвало призупинення дії ліцензії «абсолютно необґрунтованим» і «безпрецедентним наступом на свободу слова, свободу редакційної політики (і) свободу журналістів».

«Аргумент комісії є не тільки абсолютно необґрунтованим, але й відверто хибним», – йдеться в заяві каналу, опублікованій у Facebook.

- Реклама -

Частина з телеканалів, що потрапили під дію рішення про призупинення дії ліцензій, належать людям, яких вважають близькими до Ілана Шора – молдовського олігарха-втікача, який очолює прихильну до Росії партію «Шор». Протягом останніх місяців ця партія організувала у столиці Молдови, місті Кишиневі, численні акції протесту, спрямовані проти чинного прозахідного уряду країни.

Президент Молдови Майя Санду привітала рішення про призупинення дії ліцензій телеканалів, відзначивши, що вони є «важливим кроком для запобігання спробам дестабілізації» ситуації у країні.

«Ми не можемо погодитися з тим, аби у цей складний для нас період безпека держави та мирне життя її громадян перебували під загрозою, що виходить від втікачів, які хочуть лише одного – уникнути правосуддя», – йдеться в її заяві.

Ілан Шор причетний до організації шахрайської фінансової оборудки на суму в 1 мільярд доларів та до організації інших злочинних схем. Минулого тижня Велика Британія додала його до міжнародного санкційного списку. Шора також звинувачують у передачі хабаря з метою отримання посади голови молдовського банку у 2014 році, а нещодавно він був внесений до санкційного списку Держдепартаменту США через роботу в інтересах Росії.

Республіка Молдова, населення якої становить 2.6 мільйона осіб, є однією з найбідніших країн Європи. Вона потерпає від нестриманої інфляції та енергетичної кризи, яка включає масові перебої з електроенергією. Вони почалися минулого місяця після російських атак на енергомережу України з якою технічно з’єднана енергетична система Молдови.

Нагадаємо, влітку поточного року телеканал Moldova 1 почав випускати новини українською мовою.

- Реклама -

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Борис Скуратівський
Борис Скуратівський
Журналіст, медіа-експерт та «літописець» історії українського радіо. За освітою – філолог (мав навчати діточок розмовляти, читати й писати англійською мовою, а також – любити українську мову та літературу, але так вже склалося, що несу знання дорослим і поважним людям, інформуючи їх про новини зі світу радіо, телебачення та суміжних технологій). За розвитком телебачення і радіо в Україні уважно слідкую з 1990-го року (коли почали з’являтися перші недержавні мовники) – спочатку робив це як пасивний спостерігач, а з лютого 1997 року, коли на шпальтах кіномузичного тижневика «П’ятниця» вперше вийшла моя рубрика «Новини радіо», - вже в якості журналіста. Згодом в різні роки співпрацював з газетою «Хрещатик», а також галузевими журналами «Телерадіокур’єр», «Телемир», «Медиа-Эксперт» та низкою інших видань. З 1998 по 2001 рік працював на радіостанції «Радіо РОКС – Україна», де вперше отримав можливість вивчати життя радіо, так би мовити, «зсередини». Згодом протягом певного часу працював редактором-наповнювачем сайту радіостанції «ХІТ FM», а потім співпрацював ще з низкою радіостанцій в якості копірайтера. З 1999 року веду власний інтернет-портал ProRadio.Org.Ua – один з перших україномовних ресурсів для фахівців в Україні, який став продовженням моєї газетної рубрики «Новини радіо» і повністю присвячений темі радіомовлення в Україні. Люблю класичний хард-рок, ціную оригінальність та нестандартність. Цікавлюсь історією, лінгвістикою, сучасним українським кінематографом та психологією.
- Реклама -

Читайте також

lifecell запустив послугу інформування абонентів про відключення електроенергії: поки тільки в Києві

Абоненти оператора отримали нову послугу – SMS-інформування про стабілізаційні та екстрені відключення електроенергії в Києві.

Майбутнє інтернету Великої Британії: літаючі базові станції 5G над усією країною

Суть проєкту полягає у використанні літального апарату, який баражуватиме у повітрі на висоті 20 кілометрів над землею, забезпечуючи доступ до мережі 5G.

Вертикальні світлодіоди здатні збільшити розподільну здатність дисплеїв утричі

Інженери винайшли спосіб створення вертикальних багатоколірних пікселів, що дозволить суттєво збільшити щільність пікселів на дисплеях.

Нейромережа генерує власну версію ситкому «Сайнфелд»: у серіалу вже тисячі глядачів на Twitch

В Інтернеті з’явилася версія класичного американського телевізійного ситкому «Сайнфелд» зі штучним інтелектом, захопивши одразу увагу глядачів.

Українське радіо під час війни #9: обсяг мовлення, розбудова мережі та радіовесілля

Читайте наступну публікацію в рубриці «Українське радіо під час війни». Як завжди Борис Скуратівський розповідає про останні зміни в українському радіопросторі.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: